Ads Section

ΕΛΛΑΔΑ

Ορισμένοι επενδυτές πράσινης τεχνολογίας στην Ευρώπη σχεδιάζουν ήδη να μετακομίσουν στις ΗΠΑ ...αν εκλεγεί ο Τράμπ



Ορισμένοι επενδυτές πράσινης τεχνολογίας στην Ευρώπη σχεδιάζουν ήδη να μετακομίσουν στις ΗΠΑ


Καθώς πλησιάζει η ημέρα των εκλογών στις ΗΠΑ, οι Ευρωπαίοι επενδυτές ανησυχούν για το μέλλον της πράσινης οικονομίας της Αμερικής.

Οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελούν πλέον βασικές αγορές για τα ευρωπαϊκά υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Οι εξαγωγές εκτοξεύτηκαν από μόλις 2% το 2017 σε 26% το 2023 και τώρα θεωρείται ότι αξίζουν σχεδόν 7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει προτείνει φόρο εισαγωγής 10% σε όλα τα προϊόντα που κατασκευάζονται στο εξωτερικό και φόρο 100% σε όλα τα εισαγόμενα οχήματα, εάν κερδίσει τις εκλογές.

Οι επενδυτές ανησυχούν ότι η υπόσχεση αυτή θα μπορούσε να απειλήσει την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, ενώ θα αυξήσει τον ήδη αυξανόμενο ανταγωνισμό από τα κινεζικά προϊόντα.




Τα ευρωπαϊκά προϊόντα βρίσκονται ήδη σε μειονεκτική θέση έναντι εκείνων που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, τα οποία επωφελούνται από τις μαζικές επιδοτήσεις που έφερε ο νόμος για την τιθάσευση του πληθωρισμού.
«Αν οι ΗΠΑ σταματήσουν να υποστηρίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα, θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα»

Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, που υπογράφηκε από τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν το 2022, διοχέτευσε 220 δισεκατομμύρια δολάρια (202 δισεκατομμύρια ευρώ) στην καθαρή ενέργεια.

Ο νόμος-ορόσημο για το κλίμα είδε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αμερικανικής κατασκευής να εκτοξεύονται κατά 55% μέσα σε ένα έτος, χάρη στις φορολογικές μειώσεις και τα ομοσπονδιακά κίνητρα. Ο νόμος αυτός επέκτεινε τις φορολογικές πιστώσεις: έως 7.500 δολάρια (6.877 ευρώ) για τους αγοραστές αναγνωρισμένων, νέων καθαρών οχημάτων και έως 4.000 δολάρια (3668 ευρώ) για την αγορά μεταχειρισμένων καθαρών οχημάτων.


Ο νόμος για τη τιθάσευση του πληθωρισμού είναι η σημαντικότερη δράση που έχει λάβει το Κογκρέσο των ΗΠΑ για την καθαρή ενέργεια και την κλιματική αλλαγή στην ιστορία της χώρας. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο και η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ δεν είναι ακόμη σταθερή.

"Θα χρειαστούν τουλάχιστον μέχρι το 2030 για να διευκολυνθεί η αγορά αυτών των οχημάτων και να υπάρξει υποστήριξη του συστήματος", λέει ο Lew Fulton, διευθυντής του Energy Futures στο Πανεπιστήμιο Davis της Καλιφόρνια.

"Έχουμε τουλάχιστον πέντε ακόμη χρόνια μέχρι να σταθεροποιηθεί η αγορά. Αν οι ΗΠΑ σταματήσουν να υποστηρίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα, θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα".

Η Χάρις έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να συνεχίσει να υποστηρίζει τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού, αν κερδίσει, διατηρώντας την υποστήριξη για τις πράσινες τεχνολογίες που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ.


Ο Τραμπ δεν είναι οπαδός του νόμου για το κλίμα και έχει δηλώσει ότι θα τον διαλύσει, ενώ θα ανακαλέσει όλα τα μη δαπανηθέντα κονδύλια στο πλαίσιο του "νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού με την κακή ονομασία".
Ορισμένοι επενδυτές σχεδιάζουν να μετακομίσουν στις ΗΠΑ

Η συνεχιζόμενη υποστήριξη του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού και η σταθεροποίηση της αμερικανικής αγοράς είναι πιθανό να καταστήσουν ακριβότερη την αγορά πράσινης τεχνολογίας από την Ευρώπη. Με τα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν το 30% της αμερικανικής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, οι σχεδιαζόμενοι φόροι εισαγωγής του Τραμπ είναι επίσης πιθανό να επηρεάσουν τους ευρωπαίους κατασκευαστές.

Ορισμένοι Ευρωπαίοι επενδυτές έχουν ήδη σχέδια να μετακινηθούν στις ΗΠΑ. Η Ιταλίδα επιχειρηματίας Elyn Flyger είναι μια από αυτούς. Η εταιρεία της με έδρα τη Μόντενα, η Pinpoint, χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.

"Είναι αλήθεια ότι τώρα, με τις εκλογές, υπάρχουν κάποιες ανησυχίες ότι αυτό μπορεί να αλλάξει τις Ηνωμένες Πολιτείες", λέει η Flyger, "αλλά πιστεύω επίσης ότι η μπάλα κυλάει κατά κάποιο τρόπο. Καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να το σταματήσει αυτό".

Πηγή: euronews.com




Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

© all rights reserved
made with by templateszoo