Αύξηση 29,2% κατά το Εννεάμηνο του 2024 παρουσίασαν τα καθαρά κέρδη των μετόχων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα και ανήλθαν στα € 114,6 εκατ. (εκ των οποίων € 96,1 εκατ. από συνεχιζόμενες δραστηριότητες).
Η λειτουργική κερδοφορία (adj.EBITDA) αυξήθηκε κατά 9,5% στην ίδια χρονική περίοδο, ανερχόμενη στα € 433,9 εκατ. (εκ των οποίων € 279,2 εκατ. από συνεχιζόμενες δραστηριότητες), ενισχυμένη από τους τομείς των κατασκευών, παραχωρήσεων και ΑΠΕ, με το περιθώριο (adj.EBITDA margin) να διαμορφώνεται σε 17,5% έναντι 15,7% το αντίστοιχο Εννεάμηνο του 2023. Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου για το Εννεάμηνο του έτους διαμορφώθηκαν σε € 2.482,7 εκατ. (εκ των οποίων € 2.233,2 εκατ. από συνεχιζόμενες δραστηριότητες) έναντι € 2.529,4 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεχίζεται απρόσκοπτα από την αρχή του έτους, με σκοπό την ανάδειξη του Ομίλου σε ηγέτη στον τομέα των υποδομών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με ορατά πλέον αποτελέσματα.
Ξεκινώντας με τις πιο πρόσφατες και εμβληματικές εξελίξεις, η επιτυχής ολοκλήρωση της μεταβίβασης της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στην Masdar βοηθάει σημαντικά να αποκρυσταλλωθεί αξία για τους μετόχους και προσφέρει σημαντική ρευστότητα για την επιτάχυνση του επενδυτικού πλάνου του Ομίλου.
Σημαντική εξέλιξη αποτελεί επίσης η από την 06.10.2024 έναρξη της 25-ετή περιόδου παραχώρησης υπό τη διαχείριση του Ομίλου ενός από τους πιο αποδοτικούς οδικούς άξονες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, της Αττικής Οδού, με το έργο να δείχνει ήδη από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας την δυναμική του με την κίνηση σε επίπεδο 10-μήνου να παρουσιάζει αύξηση κατά 5,6% (Οκτώβριος +6,8%), ξεπερνώντας τις αρχικές εκτιμήσεις, ενώ η λειτουργία του ήδη από το τελευταίο τρίμηνο του έτους θα ενισχύσει τα μεγέθη του Ομίλου.
Η νέα μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή συνολικής ισχύος 877MW (50-50 Κ/Ξ με την Motor Oil) βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία, με την εμπορική της λειτουργία να αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, όπου και θα αποτελεί τη μεγαλύτερη και πιο αποδοτική μονάδα φυσικού αερίου στη χώρα (64% αποδοτικότητα). Επίσης, για τις αρχές του 2025 τοποθετείται και η έναρξη της 35-ετούς περιόδου παραχώρησης του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας, της Εγνατίας Οδού.
Όσον αφορά στο νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης η κατασκευή προχωράει με γρήγορους ρυθμούς με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών να ξεπερνάει ήδη το 40% και η ολοκλήρωσή του να αναμένεται στα επόμενα 2 χρόνια. Την ίδια στιγμή, οι προπαρασκευαστικές εργασίες για το έργο του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος στο Ελληνικό προχωρούν, με τις κύριες εργασίες να αναμένονται να ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους. Τέλος, συνεχίζονται οι διεργασίες για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ, του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη, εντός του 2025.
Ταυτόχρονα με την ωρίμανση των ήδη συμβασιοποιημένων έργων, ο Όμιλος τις τελευταίες περιόδους έχει καταφέρει να αυξήσει το αποτύπωμα του στο χώρο των υποδομών, προσθέτοντας νέα έργα συνολικού ύψους ενός δισ. Ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και έργων διαχείρισης υδάτων και διαχείρισης απορριμμάτων. Τέλος, ο Όμιλος συνεχίζει να προετοιμάζεται και να εξετάζει τη συμμετοχή του σε σημαντικό αριθμό έργων που αναμένεται να ωριμάσουν τις επόμενες περιόδους. Η καθετοποίηση, η βαθιά γνώση του αντικειμένου και η συστηματική προσήλωση στον τομέα των υποδομών σε συνδυασμό με την ισχυρή χρηματοοικονομική διάρθρωση, αναμένεται να συνεχίσουν να αποτελούν κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου και να υποστηρίζουν την εξασφάλιση νέων έργων με ικανοποιητικούς όρους για όλα τα μέρη.
Χρηματοοικονομικές επιδόσεις Εννεάμηνου 2024
Κατά την περίοδο αναφοράς, ο Όμιλος συνέχισε να αυξάνει τα ισχυρά επίπεδα κερδοφορίας του, σε συνέχεια της περαιτέρω ωρίμανσης των επενδύσεων στους τομείς των παραχωρήσεων και των ΑΠΕ και της υγειούς κερδοφορίας του κατασκευαστικού τομέα. Πιο συγκεκριμένα, ο κλάδος των παραχωρήσεων σημείωσε αύξηση εσόδων και λειτουργικής κερδοφορίας σε συνέχεια κυρίως των αυξημένων διελεύσεων σε Νέα Οδό και Κεντρική Οδό. Ο τομέας των κατασκευών διατήρησε τα υγιή επίπεδα κερδοφορίας του – παρά τα χαμηλότερα έσοδα λόγω του χρονισμού στην εκτέλεση των έργων – ενώ το ανεκτέλεστο παρέμεινε υψηλό και διαμορφώθηκε σε € 5,0 δισ.. Στον τομέα της συμβατικής ενέργειας, η υποχώρηση των τιμών ενέργειας, οδήγησε σε χαμηλότερα έσοδα, παρά τη διεύρυνση σε επίπεδο μεριδίων αγοράς. Τέλος, στον κλάδο ΑΠΕ, η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος στα 1.224 MW από το τέλος του 2023, οδήγησε σε αύξηση της παραγωγής και της κερδοφορίας.
Αναλυτικά:
Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου κατά τη διάρκεια του Εννεάμηνου του 2024 διαμορφώθηκαν σε € 2.482,7 εκατ. έναντι € 2.529,4 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023, παρουσιάζοντας αυξημένα έσοδα στους τομείς παραχωρήσεων και ΑΠΕ και μικρή υποχώρηση στον τομέα συμβατικής ενέργειας και κατασκευών. Συγκριμένα:
- Τα έσοδα του κατασκευαστικού τομέα διαμορφώθηκαν σε € 916,7 εκατ. έναντι € 991,6 εκατ. κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2023, προερχόμενα από την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Ομίλου και την εκτέλεση έργων ιδιωτών και του δημόσιου.
- Τα έσοδα του τομέα των παραχωρήσεων διαμορφώθηκαν σε € 204,8 εκατ. έναντι € 166,0 εκατ. κατά το Εννεάμηνο του 2023, σε συνέχεια της αύξησης της κίνησης στη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό.
- Στον τομέα συμβατικής ενέργειας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τα έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε € 1.193,9 εκατ. έναντι € 1.271,5 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρά την αύξηση του μεριδίου αγοράς στην προμήθεια ηλεκτρισμού, κυρίως λόγω της αποκλιμάκωσης των τιμών ενέργειας την υπό εξέταση περίοδο.
- Στον τομέα ΑΠΕ (δραστηριότητες προς πώληση βάσει της προαναφερθείσας συμφωνίας με τη MASDAR) οι πωλήσεις ανήλθαν σε € 220,4 εκατ. έναντι € 173,1 εκατ., σε συνέχεια της λειτουργίας νέων αιολικών πάρκων.
Η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) του Ομίλου παρουσίασε αύξηση κατά 9,5% και διαμορφώθηκε για το Εννεάμηνο του 2024 σε € 433,9 εκατ. έναντι € 396,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023, με το σχετικό περιθώριο να ανέρχεται σε 17,5% έναντι 15,7%, ως αποτέλεσμα του μείγματος των πωλήσεων. Συγκεκριμένα:
- Στον τομέα της κατασκευής, τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν σε € 98,2 εκατ. έναντι € 80,0 εκατ., λόγω της μεταβολής του μείγματος των εκτελούμενων έργων ως προς το περιθώριο κέρδους.
- Στον τομέα των παραχωρήσεων, τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στα € 126,0 εκατ. ευρώ, έναντι € 114,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023 σε συνέχεια των αυξημένων πωλήσεων.
- Στον τομέα συμβατικής ενέργειας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα € 82,6 εκατ. έναντι € 102,9 εκατ..
- Στον τομέα ΑΠΕ (δραστηριότητες προς πώληση βάσει της προαναφερθείσας συμφωνίας με τη MASDAR) το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε € 145,9 εκατ. έναντι € 117,5 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023, σε συνέχεια των αυξημένων πωλήσεων.
Τα Λειτουργικά Αποτελέσματα προ τόκων και φόρων (EBIT3) για τον Όμιλο διαμορφώθηκαν σε € 277,6 εκατ. την τρέχουσα περίοδο, έναντι € 251,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα Κέρδη προ φόρων για τον Όμιλο διαμορφώθηκαν σε € 190,7 εκατ. ευρώ την τρέχουσα περίοδο, έναντι € 166,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Τα Κέρδη μετά από φόρους για το σύνολο των δραστηριοτήτων, διαμορφώθηκαν σε € 142,3 εκατ. την τρέχουσα περίοδο, εκ των οποίων τα € 117,1 εκατ. ευρώ είναι τα κέρδη που αναλογούν στους ιδιοκτήτες της Μητρικής, έναντι € 99,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Στα αποτελέσματα μετά τους φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας έχουν συμπεριληφθεί μη λειτουργικά αποτελέσματα(1) συνολικού κέρδους € 2,9 εκατ. έναντι συνολικού κέρδους € 10,7 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Τα Κέρδη μετά από φόρους για το σύνολο των δραστηριοτήτων, χωρίς την επίδραση των ανωτέρω μη λειτουργικών αποτελεσμάτων, διαμορφώθηκαν σε € 139,4 εκατ. ευρώ την τρέχουσα περίοδο, εκ των οποίων τα € 114,6 εκατ. ευρώ είναι τα κέρδη που αναλογούν στους ιδιοκτήτες της Μητρικής, έναντι € 114,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, εκ των οποίων τα € 88,7 εκατ. ευρώ είναι τα κέρδη που αναλογούσαν στους ιδιοκτήτες της Μητρικής.
Τα Κέρδη μετά από φόρους αποδιδόμενα στους μετόχους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες χωρίς την επίδραση των ανωτέρω μη λειτουργικών αποτελεσμάτων, ανήλθαν σε € 96,1 εκατ. έναντι € 76,6 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Το Προσαρμοσμένο Καθαρό Χρέος με αναγωγή (recourse net debt) διαμορφώθηκε στα € 423 εκατ. την 30.09.2024. Το συνολικό Προσαρμοσμένο Καθαρό Χρέος (δανειακές υποχρεώσεις μείον χρηματικά διαθέσιμα και δεσμευμένες καταθέσεις) του Ομίλου από συνεχιζόμενες και προς πώληση δραστηριότητες διαμορφώθηκε την 30.09.2024 σε € 1.713,3 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων € 822 εκατ. προέρχονται από δραστηριότητες προς πώληση), έναντι € 1.605,6 εκατ. ευρώ την 31.12.2023.
Ισχυρή λειτουργική επίδοση σε όλους τους τομείς
Στον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο κατά το τέλος του Σεπτεμβρίου του 2024, συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή συμβάσεων και των έργων που αφορούν σε ίδιες επενδύσεις, παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε € 5,0 δισ.. Συγκεκριμένα, το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων κατά το τέλος του Σεπτεμβρίου του 2024, ήταν € 3,6 δισ., ενώ ο Όμιλος έχει συμβασιοποιήσει ή αναμένει τη συμβασιοποίηση νέων έργων ύψους € 1,4 δισ. που έχει εξασφαλίσει. Επί του συνολικού ανεκτέλεστου, πάνω από 75% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 55% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων. Σημειώνεται ότι το ανεκτέλεστο αναμένεται να ενισχυθεί, καθώς προχωρά η συμβασιοποίηση έργων που έχει εξασφαλίσει ο Όμιλος με σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο (πχ. Παραχώρηση ΒΟΑΚ, έργα διαχείρισης απορριμμάτων, έργα σχετιζόμενα με την διαχείριση υδάτων κ.α.).
Σχετικά με τον τομέα παραχωρήσεων, οι διελεύσεις στους αυτοκινητόδρομους (Νέα Οδός και Κεντρική Οδός) κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους αυξήθηκαν κατά 7,9% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, αποτυπώνοντας την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα, αλλά και την παράδοση σε κυκλοφορία πρόσθετων τμημάτων στον Αυτοκινητόδρομο Ε-65 από τον Απρίλιο του 2024. Επίσης, από την αρχή του έτους, και σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις παραχώρησης, αναπροσαρμόστηκαν προς τα πάνω οι τιμές των διελεύσεων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των έργων που συμμετέχει ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τέλος, έχουν πλέον τεθεί σε πλήρη λειτουργία και οι τρεις (3) μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων του σχετικού έργου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Υπενθυμίζεται ότι από την 06.10.2024 ξεκίνησε η 25-ετής περίοδος παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού υπό την διαχείριση του Ομίλου. Κατά τους πρώτους 10 μήνες του έτους ο αυτοκινητόδρομος παρουσιάζει αύξηση στην κίνηση της τάξης του 5,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, ενώ για τον Οκτώβριο η αύξηση ανήλθε σε 6,8%.
Στον τομέα συμβατικής ενέργειας (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η ζήτηση ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους κατά 4,7% ενώ η μέση τιμή στην χονδρεμπορική αγορά μειώθηκε κατά 23,1% έναντι του 2023.
H ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ κατέγραψε υψηλότερους όγκους πώλησης κατά 31% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2023, σε συνέχεια της αύξησης του μεριδίου αγοράς που επετεύχθη κατά την διάρκεια του 2023 και στις αρχές του 2024 και τον Σεπτέμβριο του 2024 διαμορφώθηκε σε 11,9%. Σε επίπεδο παραγωγής, η ηλεκτροπαραγωγή του Ομίλου ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ από φυσικό αέριο αυξήθηκε κατά 7,0% στο Εννεάμηνο του 2024.
Στον Τομέα των ΑΠΕ (δραστηριότητες διακρατούμενες προς πώληση), η εγκατεστημένη ισχύς στο τέλος του Εννεάμηνου του 2024 ανήλθε σε 1.227 MW έναντι 1.124 MW στο τέλος της αντίστοιχης περιόδου του 2023. Υπενθυμίζεται ότι το έργο του Καφηρέα, ισχύος 327 MW, ηλεκτρίστηκε πλήρως στο τελευταίο τρίμηνο του 2023. Από την αρχή του έτους, ο Όμιλος ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ συνέχισε την περαιτέρω ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου που διαθέτει, καθώς 67 MW φωτοβολταϊκών βρίσκονται υπό κατασκευή στην Ελλάδα, ενώ σταδιακά ξεκινάει η κατασκευή ακόμα 500 MW νέων έργων διαφόρων τεχνολογιών (κυρίως Φ/Β αλλά και αιολικά και έργα αποθήκευσης) σε Ελλάδα και εξωτερικό, τα οποία αναμένεται να μπουν σταδιακά σε λειτουργία από το τέλος του 2025, αντιπροσωπεύοντας μια συνολική επένδυση ύψους € 370 εκατ.. Παράλληλα, προχωράει σύμφωνα με το πλάνο η κατασκευή του έργου αντλησιοταμίευσης της Αμφιλοχίας, αλλά και η περαιτέρω ωρίμανση νέων έργων.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου